.:: Air Mata Pemadam Api Neraka ::. "Ya Allah ! Ya Tuhanku Jadikanlah air mataku di waktu takut dengan-Mu Pemadam api neraka-Mu Jatuhnya air mataku menggugurkan segala dosa-dosaku Tuhan !Kalau bukan dengan rahmat-Mu Aku tidak akan selamat Setidak-tidaknya kalau bukan kemaafan-Mu Aku tidak terlepas daripada azab Aku lemah, bantulah aku Nafsuku serakah Bantulah aku bermujahadah selalu Syaitan yang menipu dayaku Lindungilah aku darinya Jalan kesesatan terlalu banyak Ada yang jelas Ada yang kesamaran Kalau bukan pimpinan-Mu Aku tersesat jalan Pimpinkanlah aku selalu Agar aku selamat menuju-Mu"

Isnin, 6 Mei 2013

Rintihan Cinta

Aku tahu Engkau Tuhanku
Adalah cinta agung
Akupun mahu mencintai-Mu
Aku tahu mencintai-Mu amat perlu
Dia kemuncak daripada
segala kebahagiaan
Aku berusaha kearah itu
Tapi cintaku pada-Mu Tuhan
selalu terganggu
Oh banyak..yang datang menganggu
Nafsuku dan syaitan terkutuk
Dunia mempersona menggamit selalu
Diwaktu itu
Lupa ku pada Mu
Cintaku..jauh sekali
Sekali sekala
Datang juga
Walaupun sedikit
Terasa indahnya
Kemudian lupa lagi
Adakalanya lupa ku pada Mu berpanjangan sekali
Kemudian sekali sekala
sedar kembali Engkau Cinta Agung
Engkau patut dicintai
Selepas itu ku lupa lagi
Begitu cinta ku kepadamu Tuhan
dengan kelalaian silih berganti
Oh Tuhan…
Dengan hati yang sedih ini
Tolonglah aku dengan rahmat-Mu
Bantulah aku mencintai-Mu
agar cinta yang palsu
terbunuh sendiri
itulah harapanku
pada-Mu…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan