.:: Air Mata Pemadam Api Neraka ::. "Ya Allah ! Ya Tuhanku Jadikanlah air mataku di waktu takut dengan-Mu Pemadam api neraka-Mu Jatuhnya air mataku menggugurkan segala dosa-dosaku Tuhan !Kalau bukan dengan rahmat-Mu Aku tidak akan selamat Setidak-tidaknya kalau bukan kemaafan-Mu Aku tidak terlepas daripada azab Aku lemah, bantulah aku Nafsuku serakah Bantulah aku bermujahadah selalu Syaitan yang menipu dayaku Lindungilah aku darinya Jalan kesesatan terlalu banyak Ada yang jelas Ada yang kesamaran Kalau bukan pimpinan-Mu Aku tersesat jalan Pimpinkanlah aku selalu Agar aku selamat menuju-Mu"

Khamis, 15 Januari 2009

Buktikan sokongan kita!!

Rayuan Gaza
Penghuni gaza kini diselubungi kepayahan dan keperitan angkara Zionis. Kewajipan untuk kita menghulurkan bantuan untuk rakyat Palestin di Gaza. Hulurkan Bantuan!
Tabung kemanusiaan Harakah,
14069010021298 BIMB

Sumbangan anda adalah bukti sokongan kita kepada rakyat Palestin terutamanya di Gaza yang sedang tertekan dan dihimpit oleh musuh-musuh Allah.

Mereka merupakan barisan hadapan dalam mempertahankan hak dan maruah umat Islam keseluruhannya, anak-anak kecil, perempuan, orang tua sanggup untuk mempertahankan bumi suci umat Islam dengan nyawa dan darah mereka. Apakah sumbangan kita untuk mereka ini...

Inilah persoalan yang wajib kita jawap dihadapan Allah nanti, seandainya wang ringgit, tenaga, masa dan kehidupan duniawi menjadi penghalang kepada usaha untuk menyedarkan masyarakat bahawa bumi ini milik kita yang wajip dipertahankan. Maka tunggulah.... sehingga Allah menentukan keputusannya.

Firman Allah:
"Dan apakah yang menghalang kamu (maka kamu) tidak mahu berperang pada jalan Allah (untuk menegakkan agama Islam) dan (untuk menyelamatkan) orang-orang yang tertindas dari kaum lelaki, perempuan dan kanak-kanak, iaitu mereka yang selalu (berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami! keluarkanlah kami dari negeri (Makkah ) ini, yang penduduknya (kaum kafir musyrik) yang zalim, dan jadikanlah bagi kami dari pihakMu seorang pemimpin yang mengawal (keselamatan agama kami), dan jadikanlah bagi kami dari pihakMu seorang peminpin yang membela kami (dari ancaman musuh)". An Nisa ayat: 75

Ulama terkenal Syeikh Dr. Yusuf Qardawi dalam fatwanya:

"Hukum syarie yang disarankan syariat Islamiah melalui pelbagai mazhab dalam keadaan sekarang(serangan rejim Zionis ke atas Gaza) adalah wajib ke atas umat Islam bergabung dengan bangsa (rakyat Palestin di Gaza) yang dicerobohi seandainya bangsa tersebut tidak mampu melawan pencerobohan tersebut bersendirian. Orang Islam adalah umat yang satu... Islam mewajibkan berperang semata-mata membantu golongan yang lemah".

mudah-mudahan walau RM1 sumbangan kita menjadi saksi diakhirat kelak atas bantuan kita dalam penyaluran kepada kebajikan saudara kita Palestin daripada RM1 kita salurkan kepada Macdonald utk 'kebajikan perut' kita!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan