.:: Air Mata Pemadam Api Neraka ::. "Ya Allah ! Ya Tuhanku Jadikanlah air mataku di waktu takut dengan-Mu Pemadam api neraka-Mu Jatuhnya air mataku menggugurkan segala dosa-dosaku Tuhan !Kalau bukan dengan rahmat-Mu Aku tidak akan selamat Setidak-tidaknya kalau bukan kemaafan-Mu Aku tidak terlepas daripada azab Aku lemah, bantulah aku Nafsuku serakah Bantulah aku bermujahadah selalu Syaitan yang menipu dayaku Lindungilah aku darinya Jalan kesesatan terlalu banyak Ada yang jelas Ada yang kesamaran Kalau bukan pimpinan-Mu Aku tersesat jalan Pimpinkanlah aku selalu Agar aku selamat menuju-Mu"

Sabtu, 7 Februari 2009

kita hanya hamba..

orang yang jiwanya rasa kehambaan sangat tajam,
atau rasa bertuhannya sangat tebal

apa sahaja yang berlaku pada dirinya,
samada yang dilihat, dengar, rasa, tahu,
semuanya akan menjadi pengajaran kepadanya....





Tujuan sembahyang
kerna hendak melahirkan rasa kehambaan
kpd Allah yang Maha Pencipta lagi Berkuasa
oleh itu dalam solat mesti perlu rasa
hudhur, faham, takzim, roja', haya', khusyu',
kalau rasa-rasa tersebut
tidak ada didalam solat
itu bukan solat namanya..

lalu..solat kita untuk siapa???


Engkau puja bunga ditaman
Engkau terpesona dengan keindahannya
Engkau tulis dalam sajak-sajakmu
hingga engkau lupa dengan Tuhan yang menciptakan segalanya..
bukankah sibunga itu kan layu
kemudian jatuh ke bumi akhirnya..

Jika engkau puja Tuhan
engkau besarkan agungkan Dia
engkau cintakan Dia
dan engkau jadikan Dia idolamu
sungguh..Dialah segalanya,kerana Dia kekal.
Dia adalah pembela dan pembekal
Dia adalah sumber segala-galanya..
tidakkah kau merasakannya??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan