.:: Air Mata Pemadam Api Neraka ::. "Ya Allah ! Ya Tuhanku Jadikanlah air mataku di waktu takut dengan-Mu Pemadam api neraka-Mu Jatuhnya air mataku menggugurkan segala dosa-dosaku Tuhan !Kalau bukan dengan rahmat-Mu Aku tidak akan selamat Setidak-tidaknya kalau bukan kemaafan-Mu Aku tidak terlepas daripada azab Aku lemah, bantulah aku Nafsuku serakah Bantulah aku bermujahadah selalu Syaitan yang menipu dayaku Lindungilah aku darinya Jalan kesesatan terlalu banyak Ada yang jelas Ada yang kesamaran Kalau bukan pimpinan-Mu Aku tersesat jalan Pimpinkanlah aku selalu Agar aku selamat menuju-Mu"

Rabu, 3 Mac 2010

Apakah Benar Engkau dan aku pejuang?

Engkau ingin berjuang , tapi tidak mampu menerima ujian,

Engkau ingin berjuang, tapi rosak oleh pujian,

Engkau ingin berjuang, tapi tidak sepenuhnya menerima pimpinan.

Engkau ingin berjuang, tapi tidak begitu setia kawan,

Engkau ingin berjuang, tapi tidak sanggup berkorban,

Engkau ingin berjuang, tapi ingin jadi pemimpin,

Engkau ingin berjuang, menjadi pengikut agak segan.

Engkau ingin berjuang, tolak ansur tidak engkau amalkan,

Engkau ingin berjuang, tapi tidak sanggup terima cabaran,

Engkau ingin berjuang, kesihatan dan kerehatan tidak sanggup engkau korbankan.

Engkau ingin berjuang, masa tidak sanggup engkau luangkan,

Engkau ingin berjuang, kerenah isteri tidak kau tahan,

Engkau ingin berjuang, rumah tangga lintang pukang,

Engkau ingin berjuang, diri engkau tidak engkau tingkatkan.

Engkau ingin berjuang, disiplin diri engkau abaikan,

Engkau ingin berjuang, janji kurang engkau tunaikan,

Engkau ingin berjuang, kasih sayang engkau cuaikan,

Engkau ingin berjuang, tetamu engkau abaikan.

Engkau ingin berjuang, anak isteri engkau lupakan,

Engkau ingin berjuang, ilmu berjuang engkau tinggalkan,

Engkau ingin berjuang, kekasaran dan kekerasan engkau amalkan.

Engkau ingin berjuang, rasa bertuhan engkau abaikan,

Engkau ingin berjuang, iman dan taqwa engkau lupakan,

Yang sebenarnya, apa yang engkau hendak perjuangkan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan